Masterklinikken er Norges fremste kompetansesenter for hårtap. Klinikken har et komplett fagmiljø for hårlidelser og er landets eneste fullserviceklinikk som tilbyr alle former for utredninger, analyser og behandlinger.

Spesialister og tverrfaglig samarbeid
Vårt legeteam har tverrfaglig kompetanse slik at vi kan gjennomføre både medisinsk utredning og behandling, hårtransplantasjon uten kirurgi og hodebunns- eller arrkorreksjon utført av plastikkirurg.

Behandlingsgaranti
Våre leger er dedikert til sine ulike engasjementer. Enkelte av våre leger arbeider kun med medisinske utredninger og medikamentbehandlinger, mens andre bare opererer. Alle våre leger har spesialistkompetanse og lang erfaring. At vi i tillegg har systematisert «second opinion» og jobber tverrfaglig, gjør at vi kan stille behandlingsgaranti. Til sammen gir dette våre leger best erfaring og kompetanse, og det gir kundene best behandling og resultat. Masterklinikken er den eneste klinikken i Norge som gir kunden et komplett medisinsk og totalfaglig tilbud for hårtap.

Hårtap: ulike årsaker og behandlinger
Hårtap skyldes oftest en naturlig, genetisk og ikke sykelig prosess. Men hårtap kan også skyldes sykdom. Legene på Masterklinikken er opptatt av at alle vurderinger, diagnoser og behandlinger rettes mot årsaken til håravfallet og ikke bare hårmangelen i seg selv. Skal sluttresultatet bli bra, må også årsaken tas alvorlig.

Dersom hårtapet skyldes sykdom, vurderer legene om årsaken er hudlidelse, hormonsykdom, sykdommen lues, legemidler, febertilstander, infeksjonssykdommer eller andre forhold. Legene avgjør deretter om det er nødvendig med blodprøver, hudbiopsi eller spesialundersøkelse av hårstrukturen. Våre leger sørger alltid for at pasienten får riktig oppfølging ut fra sitt individuelle utgangspunkt.

I noen tilfeller kan hårtap skyldes medfødte misdannelser, brannskader, traumer eller uheldige transplantasjonsresultater fra andre klinikker. I slike tilfeller opererer vår kirurg fra Rikshospitalets avdeling for plastikk- og rekonstruktiv kirurgi sammen med våre transplantasjonsleger, slik at resultatet blir optimalt.

Ønsker du mer informasjon om hårtap og hårlidelser, finner du det her.

Teamet vårt
Dr. Kosmidis

LEGE OG MEDEIER

Dr. Kosmidis (f. 1981) er medeier og lege på Masterklinikken. Han er en anerkjent pioner innen moderne metoder for hårtransplantasjon. Hårtap har vært hans spesialisering siden han som nyutdannet lege begynte å jobbe med hårtransplantasjon i 2005.

Dr. Palos

KIRURG OG MEDEIER

Dr. Palos (f. 1980) er kirurg og spesialist på øre, nese, hals. Hennes profesjonelle lidenskap er hårtransplantasjon samt hode- og nakkekirurgi.
Dr. Palos er utdannet lege fra Semmelweis University i Ungarn, hvor hun i 2004 mottok Deans Award for Academic Excellence.

Dr. Marmangiolis

LEGE

Dr. Marmangiolis (f. 1977) har spesialisert seg på hårtransplantasjon siden 2007 og har opparbeidet seg betydelig erfaring innen fagfeltet. Han jobbet i syv år som medisinsk direktør for Medical Hair Restoration (MHR) ved en klinikk i Irland.

Dr. Marmangiolis er medlem i International Society of Hair Restoration Surgery (ISHRS).

Dr. Viken

ANSVARLIG LEGE OG MEDEIER

Dr. Viken er norskutdannet lege med sideutdannelse fra USA, England og Norge. Han har også erfaring som kommuneoverlege og fastlege og er særlig opptatt av totalhelse, hud og estetiske/kosmetiske problemstillinger.

Dr Kjell Vidar Husnes
Dr. Husnes

SPESIALIST I PLASTIKK-KIRURGI

Dr. Husnes har bred erfaring innen både plastikk- og generell kirurgi og er til daglig også overlege ved avdeling for plastikk- og rekonstruktiv kirurgi ved Rikshospitalet/OUS. Han utfører de fleste plastikkirurgiske inngrep.

Sten Thure Eriksen

DAGLIG LEDER OG MEDEIER

Eriksen (f. 1968) har gjennomført over 10.000 kundekonsultasjoner. Han er utdannet frisør og har gjennomført hårtransplantasjon, utført av kollega og medeier dr. Kosmidis.

Fornøyde kunder skaper vår virksomhet

Masterklinikken har langsiktighet som mål for vår drift og virksomhet. Derfor er fornøyde kunder drivkraften for alt vi gjør.

Fornøyde kunder skaper vår virksomhet

Ta kontakt

Skal vi ringe deg?

Gjennom en uforpliktende samtale vurderer vi din individuelle situasjon. Sten Thure Eriksen er ansvarlig rådgiver. Han har selv tatt behandlingen og har gjennomført over 10.000 konsultasjoner.

Hos oss får du gratis konsultasjon før du eventuelt bestemmer deg for å gjøre noe med ditt hårtap. Les mer

Skal vi ringe deg?

Mer informasjon om hårtransplantasjon: